DERS TANITIM BİLGİLERİ


Dersin Adı
Sanat ve Tasarım Tarihi 2
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
FFD 122
Bahar
2
0
2
3
Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Türü
Zorunlu
Dersin Düzeyi
Lisans
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Dersin Koordinatörü
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Bu dersin amacı, sanat, tasarım ve mimarlık formları etkileyen dış faktörleri tanıtılması ve sanatsal ve kültürel üretim hakkında görsel bir duyarlılık geliştirmektir.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • sanat ve tasarımda “yapma” kavramını, tanımlayabilecektir.
  • sanat ve tasarımda “stilleri” karşılaştırabilecektir
  • sanat ve tasarımda ”ideoloji” kavramını tartışabilecektir
  • sanat ve tasarım “kullanımı” kavramını tanımlayabilecektir.
  • sanat ve tasarımda “anlam” kavramını tartışabilecektir.
  • bir sanat veya tasarım eserini hangi çağa yada stile ait olursa olsun yukardaki kavramları kullanarak analiz edebilecektir.
Ders Tanımı Tarih boyunca sanat, tasarım ve mimarlık biçimlerini etkileyen dış etkenlerin tanıtılması ve sanatsal ve kültürel üretim konusunda görsel bir duyarlılık geliştirilmesi.
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Giriş: Leonardo da Vinci
2 YAPMA 1: Malzemeler, Aletleri ve Teknikleri Frank Lloyd Wright, “Meaning of Materials – Glass,” from In the Cause of Architecture, 1975, 197-202. ISBN-10: 0070253501
3 YAPMA 2: Süreç ve Eğitim ‘The Fed-ex logo’, from M. May, The Laws of Subtraction, London 2012, ISBN13: 9780071795616
4 STİL 1: Çağ, Rekabet ve Değişim ‘Egyptian art’, from E. Gombrich, The Story of Art, London 1950, ISBN 9780714832470
5 STİL 2: Bireysel Stil ve Coğrafi Stil Emily Kubo, ‘Harajuku Girls co-opted’ https://www.japaninc.com/article.php?articleID=1454
6 Bireysel sunum
7 Ara Sınav
8 İDEOLOJİ 1: Klasik Batı ve Batılı Olmayan İdeolojiler Janet Marquardt & Stephen Eskilson, “Alberti and 15th-Century Painting.” Frames of Reference: Art, History and the World, 2005, pp. 143-147, ISBN 10: 0072829486
9 İDEOLOJİ 2: Modernizm ve Eleştirisi ‘Futurism,’ from: R. Lambert, The Twentieth Century. The Cambridge Introduction to Art, Cambridge 1981, 21-26. ISBN 10: 0521296226
10 Dönem ödevi hazırlığı ve dönem ödevi konusu önerisi
11 KULLANIMI 1: Hami, Müşteri ve Kullanıcı ‘The Female Gaze. Women as art collectors: Isabella d’Este and Margaret of Austria’ https://thefemalegaze.org/2015/12/06/women-as-art-collectors-in-renaissance-europe-isabella-deste-and-margaret-of-austria/
12 KULLANIMI 2: İşlev ve Yer Victor Papanek, “What is Design?”, in: Design for the Real World, London 1971, ISBN 0-394-47036-2
13 ANLAM: Kültürel şartlar The Bauhaus stairway, https://www.theguardian.com/culture/2002/oct/12/art
14 Bireysel sunum
15 Dersin gözden geçirilmesi
16 Final Sınavı
Ders Kitabı
Önerilen Okumalar/Materyaller
  • Frank Lloyd Wright, “Meaning of Materials – Glass,” from In the Cause of Architecture, 1975, 197-202. ISBN-10: 0070253501
  • ‘The Fed-ex logo’, from M. May, The Laws of Subtraction, London 2012, ISBN13: 9780071795616
  • ‘Egyptian art’, from E. Gombrich, The Story of Art, London 1950, ISBN 9780714832470
  • Emily Kubo, ‘Harajuku Girls co-opted’

https://www.japaninc.com/article.php?articleID=1454

  • Janet Marquardt & Stephen Eskilson, “Alberti and 15th-Century Painting.” Frames of Reference: Art, History and the World, 2005, pp. 143-147, ISBN 10: 0072829486
  • ‘Futurism,’ from: R. Lambert, The Twentieth Century. The Cambridge Introduction to Art, Cambridge 1981, 21-26. ISBN 10: 0521296226
  • ‘The Female Gaze. Women as art collectors: Isabella d’Este and Margaret of Austria’ https://thefemalegaze.org/2015/12/06/women-as-art-collectors-in-renaissance-europe-isabella-deste-and-margaret-of-austria/
  • Victor Papanek, “What is Design?”, in: Design for the Real World, London 1971, ISBN 0-394-47036-2
  • ‘The Bauhaus Stairway’,

https://www.theguardian.com/culture/2002/oct/12/art

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
1
5
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
10
Proje
1
25
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
1
30
Final Sınavı
1
30
Toplam

Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
4
70
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
1
30
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
2
32
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
Sınıf Dışı Ders Çalışması
12
2
24
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
1
2
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
3
Proje
1
9
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınavlar
1
10
Final Sınavı
1
10
    Toplam
90

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Fiziksel ve dijital mecralarda, temel tasarım prensiplerini uygulayarak görsel anlatılar ve mesajlar kurgular.

X
2

Çeşitli tasarım metodlarını kullanarak karmaşık problemleri çözer.

3

Yaratıcı yönetmenlik/sanat yönetmenliği yapar.

4

Görsel İletişim Tasarımı alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır.

X
5

Estetik ve etkili tasarım çözümlerini geliştirmekte sosyal ve etik farkındalık içerisinde davranır, bireysel ve kolektif düzeyde sorumluluk alır.

X
6

Görsel İletişim Tasarımı alanında dünyada ve Türkiye’deki gelişmeleri yakından inceleyerek bunları yorumlar ve değerlendirebilir.

X
7

Durağan ve hareketli görüntüleri üretmek/düzenlemek konusunda ileri düzeyde bilgi ve deneyime sahip olur.

8

İlgili yazılım, mecra ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.

9

Eleştirel düşünme ve bu düşünme şeklini tasarım çalışmalarına aktarma becerilerini edinir.

X
10

Alanında kendi kendini sürekli yenileme ve eğitme inisiyatifini üstlenir, yaşam boyu öğrenme yaklaşımı geliştirir.

X
11

Bir yabancı dili kullanarak görsel iletişim tasarımı ile ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar. ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1)

X
12

İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır.

13

İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir.

X

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest